Dungeon Siege 3 (Ps3)

GamerBoy - Första intrycket


För fem år sen satt jag och en polare till mig och spelade igenom företrädaren till spelet Dungeon Siege 2 (PC). Nu så är efterträdaren släppt och jag beställde den med stora förväntningar. Startar upp spelet, väljer Reinhart som är en utav de fyra huvudkaraktärerna. Först så får man en inblick på hur läget ligger till i Dungeon Siege världen och sen en inblick i karaktärens liv. Det första man får göra är att fly från en gård som blir attackerad av Jeynes arme.

Jag är långt från besviken än så länge. I korta drag så skall man ta upp kampen mot Jeyne Kassynder så att man kan återskapa den tionde legionen. Kontrollerna var lite annorlunda då man har 2 stridsstilar och 3 olika kraft menyer. Men efter en 5 min så bemästrar man dem!

Så första intrycket på spelet är klart underbart! Om jag skulle ge den ett betyg nu i förhand så skulle jag ge den:

7/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback